• Yayınlanma Tarihi 12/07/2019 09:41
  • Doktor Adı Pratisyen Dr. Habib Altın
  • Hastane SÜPER DOKTOR
  • Beğeni Sayısı 229
  • Yorum Sayısı 9
  • Görülme Sayısı 476

Hepimiz günlük beslenme trafiğimiz ve aldığımız tüm sıvılarla vücudumuza değişik oranlarda kalori alırız. Bu tıpkı arabamıza benzin koymak yada bankaya para yatırmak gibidir. Günlük aktivitelerimiz;yürüyüşler, çalışmalar, hareketler hatta bilinçsiz gerçekleşen vücut aktiviteleri bu aldığımız kalorilerden harcanır. Bu da aynı arabamızın benzin harcaması veya atm’ lerden para çekmek gibidir.

Ancak aldığımız kalori miktarı harcadığımız kaloriden fazlaysa bu bize kilo ve yağlanma olarak geri
döner. Bu anlamda belli bazı hastalıklar için yapılan kalori ve beslenme diyetleri hariç (diyabet,
çöliyak, hipertansiyon,v.b) yapılan diyetler alınan kalori miktarını harcananla dengeleyerek kişileri
zayıflamaya yöneltmek amacı ile desteklenir.

Herhangi bir diyete başlarken veya uygularken mutlaka bir hekim ve diyetisyen kontrolünde diyetlere
başlamak, diyete başlamadan mutlaka gerekli bazı tetkikleri de yaptırmak gerekir.

Güncel hayatta, medya da uygulanan popüler yöntemler her zaman herkese uygun olan yöntemler
olmayabilir. Bununla birlikte mutlaka diyetlere kişinin yaş ve sağlık durumuna göre yürüyüş ve/veya
spor eklemek gereklidir. Bu harcanacak kalori miktarını arttıracak aynı zamanda da rutinde kişinin
diyet sonrası hayatı için bir bilinç düzeyi oluşturmasına imkan verecektir.

Günümüzde değişik amaçlarla uygulanan yüzlerce diyet modeli mevcuttur. Bu diyet modellerinde
kişinin yaşı, cinsiyeti, günlük aktivite ve çalışma durumu büyük önem taşır.

Herkese sağlıklı ve zayıf günler dileriz.

 

Yazar: Dr. Bedri Ergun TOPSEVER


Makale Tarihi: 15/03/2011

Copyright ©2019 All rights reserved | This template is made with Media Minerva