• Yayınlanma Tarihi 16/07/2019 10:27
  • Doktor Adı Pratisyen Dr. Habib Altın
  • Hastane SÜPER DOKTOR
  • Beğeni Sayısı 115
  • Yorum Sayısı 5
  • Görülme Sayısı 339

**ŞEKER HASTALARI İÇİN ÖNERİLER** ▪ Şeker hastaları düzenli egzersiz yapmalı. Egzersiz ve spor, kan şekerinin kontrol altına alınmasını sağlar. Aynı zamanda kan dolaşımını hızlandırarak kilonun kontrol altına alınmasına katkı sağlar; kan yağlarının miktarlarını düşürür. ▪ Aşırı egzersiz ve spor, şeker hastaları için tehlike arz eder. Ağır tempoda yürümek, merdiven inip çıkmak gibi egzersizler, idealdir. ▪ Yüksek kolesterol içeren gıdalar ya az tüketilmeli, ya da kaçınılmalı. Günlük 200 miligramdan fazla kolesterol almamayı hedefleyin. ▪ Bir günde 2,3 gramdan az sodyum almayı hedefleyin. Günde 3 gramdan fazla tuz tüketmemeye gayret gösterin. Bununla birlikte, aynı zamanda hipertansiyonunuz varsa günde 1,5 gramdan daha az sodyum almalısınız. ▪ Yemeklerinizi evde yemeye gayret edin ve mümkünse kendiniz hazırlayın. Dışarıda yiyeceğiniz bir öğün, diyetinizi bozabilir. ▪ Günlük kalori alımına dikkat edin. Her gün aynı düzeyde kalori almalısınız. Farklı oranlarda kalori alımı, kan şekeri dengenizi bozar. ▪ Atıştırmalık olarak ceviz ve badem gibi kuruyemişleri tercih edin. ▪ Bir kilo sebze yemeği için en fazla 2 yemek kaşığı yağ kullanın. ▪ Çay veya kahveleri yemeklerden en az 1 saat sonra için. Günde en fazla 2 kahve veya 3-4 bardak açık çaydan fazlasını tüketmeyin. ▪ Şeker oranı yüksek meyveler yerine ekşi meyveler tercih edin. Yazar: Dr. Hakan Kutluay

Copyright ©2019 All rights reserved | This template is made with Media Minerva